onsdag den 29. april 2009

Et mellemmåltid og et spørgsmål

Jeg havde da vist egentlig lovet en anmeldelse af mit nye mellem-måltid i disse dage :-) Jamen here goes: det er en økologisk, gluten- og laktosefri cashnewnødde/dadel-stang (dvs egentlig blot en delux-udgave af det der i gamle dage hed en fignestang - så'en cirka ihvertfald)
Jeg har købt en ordentlig stak på nettet, i
en helsebix som du kan se her. De hedder KEERUNCH BAR og er simpelthen super lækre. Smagen er chokolade-agtig med små stykker chokolade i selve baren. Den er let at have med i tasken, enten som mellemmåltid eller som sund slik. Prisen på 10 kroner er overkommelig og når jeg skal have en snack, så er jeg mere til at købe noget der er lavet af sunde råvarer og uden farvestoffer og E-numre :-)
Her er ingrediens-listen på KEERUNCH. Det er iøvrigt ganske sødt at de lige vælger at nævne at der er masser af kærlighed i den. Lige noget for Den grønne pige.

Ingredients: Organic Cashew Butter, Organic Dates, Organic Premium Agave Nectar, Organic BioSprouts-Flax, Organic Brown Rice Protein, Organic Cocoa Powder, Organic Rice Crisps and Lots of Love!

Iøvrigt kan det lige nævnes som en sidebemærkning, at de tidligere nævnte dadel-kugler er inspireret af denne bar, og at de er endnu billigere at lave og tilsvarende lette at have med i tasken, så man har til eftermiddagens mellemmåltid sammen med en kop the eller kaffe (eller en ISkold cola light) jo det vist godt indrømmes her at, det faktisk er mine tre favorit-drikke; derfor bliver de nævnt så ofte :-)
Igår var jeg jo atter engang i kolonihaven, og fandme om ikke jeg pludselig har fået fundet græsslåmaskinen frem og er igang med at give græsplænen og de utallige mælkebøtter kamp til stregen. Det var en form for overspringshandling, men det var altså en brand-hyggelig een af slagsen :-) Solen skinnede og fuglene kvidrede. Det var simpelthen ren idyl.

Og forresten så fandt jeg en enkelt lille overlevende rababer, som tittede frem nede bagerst i kolonihaven. Dén har jeg tænkt mig at lave en lille krukke marmelade af. Men jeg mangler en god opskrift. Er der nogen der har en god opskrift på rababer-marmelade? Og jeg har jo også citronmelisse i haven, hvis det måske kan bruges i opskriften?! Men kom med et bud.
Det var alt for denne gang. Nu vil jeg hoppe på cyklen og smutte ud til specialet.
Ha en vidnunderlig dag alle I madglade mennesker derude.


Kolonihavens stolthed blomstrer og det er simpelthen så smukt.

2 kommentarer:

  1. Ej hvor pudsigt - jeg stod netop og kiggede på sådan en bar i går! Jeg endte dog med at købe en med frugter i stedet, men den ser nu ret god ud. Også en god dag til dig! :-)

    SvarSlet
  2. hej venne

    Hvor ser det godt ud i haven, og rabarbermarmelade, det tror jeg nok jeg har en opskrift på, men jeg skal lige finde ud af hvor den er.
    Har lige lavet en kæmpefiasko, jeg ville lave dadelkugler, og gjorde som jeg plejer, så brændte min stavblender sammen så det røg og lugtede ØV-BØV så puttede jeg det op i den store blender,det gik heller ikke, så efter næsten 1 time med dadler, mandler, kokusmel osv i hele køkkenet smed jeg det hele ud Stort ØV, nu har jeg ingen kugler og ej heller en stavblender.

    Nå men om lidt kommer Kat så står menuen på dampet laks med nye kartofler og aspargessouse.....moms
    Go´aften til dig
    Knus

    SvarSlet