onsdag den 29. april 2009

Frugtposer og tunpizzaer

Når man åbner en pose frisk frugt og grønt, skal det helst sige bang! Ihvertfald hvis man bruger de knald-smart frugt-poser, som jeg har for vane at bruge dagligt. De virker på den måde, at man skærer sit foretrukne frugt og grønt ud i passende stykker. Så kommer man det ned i posen og puster luft ind i den, via et lille hul i toppen. Så kommer der luft ude i hver side af posen og frugten ligger vakum-pakket inde i midten af posen. Og det kan altså holde sig friskt længe. Jeg pakker dem om aftenen og lægger dem i køleren. Så smider jeg dem i tasekn næste morgen og så har jeg to poser frisk frugt med i løbet af dagen. Jeg åbner typisk den sidste pose henad ved tre-fire tiden, og der er det stadigt friskt og crunchy. Og æblerne blir ikke brune, skulle jeg lige hilse og sige.
Dem er jeg ihvertfald ret glad for, så derfor fik de lige lidt spalteplads her på bloggen.

Aftenens brændstof: Jeg havde nogle fuldkorns-wraps til at ligge fra aftensmaden forleden, og de skulle bruges inden det var for sent. Så jeg lavede to pizzaer på wraps'ene (er det mon pluralis af et wrap??tænke-tænke..hmm) Anyways; jeg kom lidt taco-sauce på bunden, og så gul peberfrugt, tomater, tun og mozzarella-ost. Da de kom ud af ovnen blev de pyntet med frisk basilikum. Jeg overvejer om denne 'ret' vil gøre sig godt dagen derpå, hvor man så rullede hele pizzaen sammen, og kunne få et slags pizza-wrap med på madpakke...Tjaa det må blive næste gang jeg finder ud af det, for til trods for netop denne intention, endte jeg med at spise dem begge. De var nemlig slet ikk' så tossede. Lige bortset fra at bunden jo altså slet ikke er som vor mor laver den (hver fredag!!)

3 kommentarer:

  1. De der poser knaldhamrende smarte - dem bruger jeg også! Det er så dejligt, når man kan bruge gårsdagens retser på en ny måde dagen efter - så er det ligesom ikke reste rmere :-)

    SvarSlet
  2. De poser kender jeg ikke - hvor kan man købe dem? I helt almindelige supermarkeder?

    SvarSlet
  3. Jeps - i helt almindelige supermarkeder. Jeg har købt mine i føtex + i superbrugsen. De er bare super praktiske :-) Go weekend til jer begge :-)

    SvarSlet