fredag den 17. april 2009

Rugpasta med tomatsovs og hälsans kök bullar

Ahh...så er det blevet tid til den første blog fra den grønne pige. Idag var jeg nede i den lokale helsebix og købe økologiske rug-pasta-skruer. Så dem har jeg selvfølgelig fået til aftensmad. Dagens ret er vegetarisk og er egentlig blot en ny-fortolket udgave af spaghetti med kødsovs.

1 person
40 gram pasta - koges
7 vege-bullar fra hälsans kök (de kan blandt andet købes i Irma og diverse helsekost-forretninger) ...og fik jeg nævnt at de smager fantastisk :-) 1/2 løg, 1/2 peberfrugt, 1 fed hvidløg, 1 gulerod, 8 cherrytomater. Lidt parmasan + frisk basilikum som drys.
Løget sauteres sammen med hvidløget og peberfrugten. Cherrytomaterne halveres og tilsættes og det hele simre nogle minutter. Find stavblenderen frem og purér sovsen og tilsæt salt + peber. Guleroden strimles med et julienne-råkostjern, så de bliver til lange, helt tynde strimler. Bullar'erne og gulerodsstrimlerne tilsættes sovsen og det hele røres igennem. Hæld over den færdige pasta og drys med parmasan-osten og frisk basilikum.
Det smager super lækkert og mætter helt fantastisk.

Idag har vejret simpelthen bare været så skønt, så jeg har været glad og i godt humør hele dagen. Jeg har fået skrevet lidt på mit speciale, været på 2 forskellige biblioteker, i en helsekost-forretning og så er mine to bøger fra amazon ankommet så læsningen er i fuld gang. Hvis de viser sig at være noget ved, vil jeg anmelde dem her på bloggen :-)
Det var alt for idag. Det sidste billede er af retten, som den så ud lige inden jeg gik ombord i den. Og fremover skal jeg nok sørge for at beskære billedet lidt flottere, men det gik lige lidt hurtigt idag :-)
Smil, spis og vær glad!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar