søndag den 17. maj 2009

Blåbær og Spinatboller

Søndag formiddag - er det ikke bare en dejlig tid på ugen?! Jeg har bare haft en skøn formiddag med god morgenmad og dampende varm kaffe latte :-) Og eftersom min kæreste i Colombia havde været ud og føjte lidt rundt i colombianske hovedstad Bogotá om aftenen, passede det med at vi kunne snakke sammen over skype da han kom hjem/da jeg vågnede. Så var klokken nemlig 07:00 herhjemme mens det hos ham var midnat. Det var skønt at snakke med ham. Og nu er der kun én sølle uge, til jeg kan hente ham i Kastrup. Jubii!
Igår da jeg var nede og handle var der minsandten økologiske blåbær på tilbud til 16 kroner for en bakke. Så jeg købte to bakker. Og sammen med en portion skyr (økologisk islandsk surmælksprodukt) er det absolut en af mine yndlings-mellemmåltider :-)


En hel bakke blåbær med skyr.


I formiddags har jeg slået en bolledej op, som nu står i køleskabet og skal koldhæve i 12 timer (eller indtil jeg er klar til at bage dem i aften inden sengetid) Det er spinatboller med havregryn og en masse forskellig slags mel. Jeg bringer opskriften imorgen, hvis resultatet er vellykket :-)


Og eftersom jeg allerede har spist alle blåbærene, så tænkte jeg at de små plastik-æsker ikke bare skulle smides ud (genbrug er jo simpelthen vejen frem) så jeg greb chancen for at lave endnu en omgang dadel-kugler til min skønne storesøster. Dadelkuglerne kunne så passende pakkes ned i de to små æsker :-) (okey - lidt skørt - men praktisk)
Imorgen skal jeg nemlig besøge min søster og min dejlige niece på to-et-halvt-år, som for tre måneders tid siden iøvrigt lærte sætningerne: "kan selv" og "naaaaeeeejjj, mig vil selv". Men jeg GLÆDER mig til at se dem igen og have en hyggelig dag sammen. Og eftersom de står i flytterod til op over begge ører, er der ikke meget tid hjemme hos dem til at bage og lave konfekt - så den grønne pige, som deroppe er kendt som moster grøn, kommer dem til undsætning med nybagte spinat-boller og dadelkugler (så schwester - du kan godt glæde dig)



Efter at have læst denne her post henne hos klidmosteren, fik jeg lyst til at eksperimentere lidt med rosenkål. Så aftensmaden igår var noget med rosenkål, kalkunbacon, parmasan, græskar og andre spændende ting. Det var ikke just en blog-venlig ret, eftersom det var en kombineret de-sidste-rester-og-ryd-op-i-køleren-slags-aftensmad, men klidmosteren har vist også sagt, hvad der er at sige om rosenkål. Og de smager altså super godt omviklet med kalkunbacon og drysset med parmasan :-)

Nu er klokken snart tolv og jeg vil igang med at tilberede en omelet med røget laks til frokost. Som selvfølgelig skal spises ovenpå mit nybagte rugbrød :-) Mums.

7 kommentarer:

  1. hej
    hvor ser de fine ud dine dadelkugler og så i genbrugs bakker.....du er da bare en skøn moster grøn;o)

    Den suppe du beskrev igår lyder også meget lækker, den må prøves.

    Vi havde aftalt med L og H at de skulle komme her og spise i afen og så skulle vi i bio og se engle og dæmoner, jeg havde lavet en rigtig lækker lakselasange, og det endte med at vi aflyste bio og bare spiste og hyggede, så vi har aftalt at næste weekend er der bio;o)
    Ha´det godt
    Kram

    SvarSlet
  2. Det var godt nok billigt for blåbær! Jeg er også begyndt at købe friske blåbær, men det er sjældent, jeg kan finde dem på tilbud.

    Det er nogle rigtig fint godtepakker, du har fået lavet :-)

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Ja det var nemlig super billigt for øko blåbær - de smagte også rigtig godt :-)
    Og nu skal jeg afsted op til min søster + niece, så mon ikke de bliver glad for konfekten i blåbær-æskerne :-)
    Ha en skøn dag.

    SvarSlet
  5. Hejsa Pernille.
    Bollerne blev bare super gode. Jeg har bragt opskriften i dagens nye indlæg :-) God bagelyst...

    SvarSlet