lørdag den 9. maj 2009

Kusmi-te og en dum fugl











Det måtte jo komme på et tidspunkt - så hvorfor ikke bare nu - på en helt almindelig lørdag. Jeg vælger hermed at blogge en kop the :-)
Jeg har forsøgt mig med en ny the idag - en af de fantastiske kusmi te varianter. Og denne her er altså ret så god...Jeg er vild med alle slags chai-te og har også nydt PUKKA green chai og black chai en hel del... Men idag var jeg et smut nede i byen med min veninde K og jeg fik i den anledning købt en nyt the jeg kan fornøje mine speciale-dage med ude i kolonihaven.
Jeg synes at PUKKA black chai har en dejlig kraftig smag af både krydderier og sort the. Den fungerer fint alene eller med varm soyamælk/alm. mælk. Den grønne chai fra PUKKA er meget mere mild i smagen og er klart at foretrække uden mælk, som eller døver smagen af krydderierne for meget. Chai-teen fra ETERNITEA er efter min smag lidt for mild og vag og krydderierne er ikke gennemtrængende nok. Den smager også bedst uden mælk. KUSMI teen som jeg købte idag er klart den bedste indtil videre - smagen er meget mere afstemt og afbalanceret end de andre (og den er også den eneste af de nævnte som er i løsvægt og ikke i tebreve) Den er helt sikkert den nye chai-favorit :-)
Ellers kan jeg fortælle, at idag mens min veninde K og jeg stod og sludrede, mens vi ventde på at hun skulle med bussen, blev vi begge ramt af en fugleklat da en eller anden forbi-flyvende møgfugl besluttede sig for at det var tid, lige idet den passerede os to smukke hunkønsvæsner... Provo-fugl sir' jeg bare!!

2 kommentarer:

  1. Jeg har en Kashmir Tchai med 250 g. kun brugt af den 2-3 gange men jeg bryder mig ikke om den. Jeg brugver altis ske når jeg tager af teen så den er på ingen måde blevet "forurenet" - Hvis du er interreseret vil jeg gerne sælge den til 75 kr. ca. halv pris...

    SvarSlet
  2. EterniTea Chai kan også fås i løs vægt 100g.
    Oprindeligt var den faktisk kun i løs vægt.
    Denne opskrift giver 2 store kopper fantastisk chai: Ryst chaiblandingen grundigt. Kog 2 STORE spiseskefulde chai i 225 ml. vand. Det skal bare lige koge op en enkelt gang. Tilsæt 200 ml. letmælk og 2 strøgne spiseskefulde sukker (evt. lidt mindre hvis du ikke er til sukker). Lad det koge op een gang til. Hæld det hele igennem en finmasket si og server det straks.
    Så skulle den være der!

    SvarSlet