fredag den 22. maj 2009

Salat og ingefær-øl

Jeg synes altså lige at jeg vil blogge min skønne aftensmad fra igår :-) jeg havde masser af sprød, grøn salat fra kolonihaven; både hovedsalat, krølsalat, spinat og rucola. Det skal selvfølgelig spises - så jeg lavede en fantastisk salat. Med alt det grønne og en masse andre lækre grøntsager; blandt andet radiser som også kom fra kolonihaven. Hertil lidt kylling, som var marineret i karry, korianderfrø og stjerneanis (så det smagte af lakrids - wow) og lidt rosenkål og en cremet og lækker feta. Hertil fik jeg den nyligt købte ingefær-øl, som med sine 1,8 % alkohol vel egentlig var mere en cider. Den smagter sommerlig og frisk. Men mere i retning af en lys hvedeøl end af egentlig cider. Alt i alt en rigtig fin aftensmad.
Desserten var græsk yoghurt rørt med vanilie & hjemmelavet rabarbergrød :-)



3 kommentarer:

  1. Mums, det ser rigtig lækkert ud :-)

    Hvor må det være dejligt med en kolonihave til at dyrke lidt grøntsager i.

    Hvad er det for en feta du bruger?

    SvarSlet
  2. Hejsa Klidmoster: feta'en er nede fra Irma - den hedder vist nok et eller andet i retning af Irma's fårefeta (tror jeg) Den er super lækker :-)
    Og ja - kolonihaven er simpelthen så dejlig; egentlig var jeg ikke meget for at vi skulle have køkkenhave, eftersom jeg ikke kan lide at luge ukrudt og ligge på hænder og fødder og rode i jorden. Men kæresten insisterede, så vi fik en køkkenhave og han ville gerne passe den helt alene. Så han har gravet og luget og ordnet og fik den så endelig sået, inden han tog til Colombia. Nu har jeg så glæden af alle de lækre grøntsager...Og det er meget heldigt at han snart kommer hjem, for den trænger efterhånden til at blive luget lidt igen :-) hihi! Havearbejde og mig bliver bare aldrig en god cocktail :-)Men jeg elsker at være derude og nyde stilheden og den dejlige have... Ha en dejlig fredag.

    SvarSlet
  3. SMOVS det ser lækkert ud.

    SvarSlet