tirsdag den 2. juni 2009

Den grønne piges genkomst

GREEN GIRL RETURNS - PART ONE!

Så er jeg tilbage i blog-land, efter en dejlig lang uge med kæresten som jo er kommet hjem fra Colombia. Det var super skønt, at få ham hjem igen...Jeg havde fødselsdag for 6 dage siden, og det blev naturligvis fejret med godt vejt, morgensang, gaver og go' mad. Kærestens gave til mig var skøøøn. Han havde fra det store udland medbragt en to-personers-hængekøje i det colombianske flags farver. Den er allerede blevet hængt op ude i kolonihaven...så der ligger vi og kigger op i de grønne trækroner og den blå himmel og nyder livet & hinanden.

Den anden gave var en lille æske med en lille miniature-cykel indeni. Hmm...hva skulle jeg mon bruge den til ??
YES BABY - den kunne ombyttes til den rigtig cykel. Ih altså - han er så skøn, ham den søde...
Så vi var rundt i byens cykelhandlere, indtil jeg kastede al min kærlighed på en super fed kobberfarvet racercykel med 24 udvendige gear og en "met"cyklehjem. Så nu kommer jeg rundt i Århus city med høj fart og vind i håret...det er intet mindre end fantastisk at køre på en cykel med udvendige gear. Kæresten har aldrig kørt med andet, men jeg har altid haft indvendige gear, fordi jeg troede at vedligeholdelsen var al for høj med de andre. Men det koster ca 90,- kr hvert kvartal at få justeret gearene og det er jo en rimelig pris for at komme næsten dobbelt så hurtigt rundt. Og så er det sjovere med noget fart syns jeg. Vi kørte en tur ud til Moesgård i går. Og alle der bor i Århus ved hvor skøn en cykeltur det er...Jeps!!

Min lille miniature-cykel :-)

Om aftenen var vi ude at spise. På det nye yndlingssted: Sea-food nede ved lystbådehavnen. Vi fik begge en fantastisk bouillabaise. Det er en fransk fiske/skaldyrssuppe som serveres med lidt hvidløgs-ristet brød og aioli. FANTASTISK! Og så selvfølgelig med kølig champagne til. Vi har før spist dernede og det er virkelig en fornøjelse. Maden er sindsyg lækker, tjenerne er søde og hvis man ikke har forsøgt sig med krabbeklør, konkylier og blåmuslinger før, så vil de også gerne give et lynkursus i brug af de forskellige remedier. Jeg kan kun anbefale at tage et smut ned på havnen og bruge de 225,- per mand for en (for) stor portion goddommelig bouillabaise :-)

Bouillabaise med alskens lækkerier :-)

Ellers har vi hygget os ude i kolonihaven og fået brune kinder, fyldte maver, jord under neglene, græs under fødderne og masser kærlighed i hjertet.
Foråret og livet er skønt.
Jeg vender frygteligt tilbage med nyt fra køkkenet i det gule hus inden man kan nå at sige i overmorgen :-)

3 kommentarer:

  1. Velkommen tilbage ;-)
    Efter nogle dage uden indlæg begyndte jeg at undre mig - indtil jeg kom i tanke om, at kæresten nok var kommet hjem. Dejligt at høre om jeres dage sammen!

    Og tillykke med fødselsdagen!

    SvarSlet
  2. hej med dig

    Hvor skønt med et nyt indlæg.....jeg glæder mig til at se din nye cykel, og ikke mindst glæder jeg mig til at prøve den.....vi ses på lørdag det bliver bare så dejligt at fejre dig
    Knus

    SvarSlet
  3. hejsa piskeriset; Dejligt at være tilbage på bloggen + at kunne læse lidt på alle de andre blogs jeg følger med i :-)
    jeg havde simpelthen bare en super fødselsdag...
    Ha en skøn onsdag :-)

    SvarSlet