tirsdag den 30. juni 2009

Twilight.

Twilight!
Nu er jeg sådan set ikke den store romantiker. Overhovedet faktisk! Men så skete der der simplethen det igår, at jeg så 'twilight' og nu er jeg fuldstændig solgt til stanglakrids (hmm...hva' fanden er det egentlig for et udtryk?)
Nå men filmen var ganske enkelt fantastisk...Den handler om en helt almindelig pige der flytter til den søvnige, grå regnfulde by Forks, hvor hun møde den (tilsyneladende) jævnaldrende Edward. Historien er sådan set den klassiske amerikanske teen-lovestory: girl & boy meets, falls in love and can't have sex, cause they are adolescents and its an american teen-movie. Sådan cirka. Men så er der lige en hel masse twists and turns, og det viser sig jo faktisk at den smukke og gudelækre Edward faktisk er en vampyr og at han aldrig kan slippe kontrollen (eufemisme for guess-what) når han er sammen med den skønne, mystiske og ældre-af-sind-end-de-jævnaldrende-tøser-på-skolen Bella, for så kan han ikke styre sit vampyr-instinkt og han vil jo nødig suge blodet ud af den pige han elsker...eller vil han? Tjaa --- spænding, klicheer, kærlighed og vampyrmytologi er der nok af...Og det kan Den Grønne Pige altså godt li'.... Især det der vampyr-noget...(og også kærligheds-historien - men dét faktum har jeg bare lige let svært ved at forlene mig med, eftersom jeg ikke før har kunnet læse sådan noget, uden at få kvalme og tics over det hele, men man blir vel ældre) Filmen var super fed på alle måder, men jeg er altså alligevel på vej til boghandlen for at hente den skriftlige udgave..de dersens bøger har altså bare en tendens til at være endnu bedre end filmen og jeg skal altså bare have mange flere vampyr-og-kærligheds-historier de næste par dage/uger... wee... kan slet ikke vente til jeg har hentet bøgerne!! Uha de kunne blive en farlig konkurrent for specialet...

Men nu er det her jo en madblog og det her indlæg handler jo sådan set slet ikke om mad. Men jeg har spist idag. Bare ikke noget særlig spændende... Havregrød, en bolle med krebsehaler og dild. Et tortillawrap med laks og salat, to hjemmebagte banan-muffins, en kop kaffe med mælk og en kop kusmi-the og tre gulerødder og et stykke agurk :-)

Er der mon andre end mig der har set filmen/læst bøgerne?
Over and out herfra :-)

5 kommentarer:

  1. Jeg har læst bogen, og jeg var helt solgt! Det kan godt være, at det er teenagebøger, og at man så måske skal være lidt flov over at kunne lide det, men hey - Harry Potter var jo også skrevet til børn, og de bøger er læst af mange millioner voksne ;-)

    Jeg vil rigtig gerne se filmen på et tidspunkt, ligesom jeg skal have købt Nymåne og få læst den, inden næste film kommer her til efteråret.

    SvarSlet
  2. Hey Piskeriset: fedt at du også er vild med tvilight :-) Jeg har allerede købt bogen og er igang med den... Jeg har iøvrigt lige set traileren til New Moon på youtube og den virker bare super cool :-)

    SvarSlet
  3. Wee, jeg var skam i biffen og se den :-)

    Jeg er VILD med vampyrfilm, bøger og alt med hugtænder. De første 3 bøger i Twilight serien er bestilt på Amazon og jeg glæder mig til de kommer.

    Har du set Trueblood?

    SvarSlet
  4. Heyhey; fed bog og fed film :-)

    SvarSlet
  5. Heysan.

    He he, har selv lige læst twilight og nymåne (efter jeg så filmen) og synes helt sikkert de er det hele værd. Faktisk så meget så jeg lige har bestilt de to sidste i serien på engelsk fordi jeg ikke kan vente på den danske oversættelse ;)

    Rigtig god fornøjelse med dem... :)

    SvarSlet