tirsdag den 7. juli 2009

Aftensmad på en mandag & Madpakke på en tirsdag

Først vil jeg lige prale lidt...kæresten vandt hele to priser til filmfestivallen igår . Ihh altså hvor er han bare sej!! Idag skal han vist bare drive lidt omkring på må og få i Trieste og måske finde en lille gave til goe' gamle green girl (kaffe, espresso, anything from Italy...yeah!!) Nå men igår aftes fik jeg endnu en salat...synes ikke helt jeg har haft lyst til aftensmad de sidste par dage pga varmen...men en salat kan man altid bixe sammen og når først den er lavet og står foran mig, så kommer sulten også helt af sig selv... Jeg lavede en dressing af græsk yoghurt, frisk lime, salt, peber, lidt olivenolie og masser af friske, blandede krydderurter. Det blev en rigtig god dressing der passede godt til kyllinge-salaten.


krydderurterne får lige den helt store tur i morteren - her er det persille, basilikum, rosmarin og timian.

græsk yoghurt

frisk lime

Den færdige dressing, smagt til med salt og peber

Kyllingesalat

Herefter fik jeg mig en skøn dessert. Den bestod af græsk yoghurt, der var rørt med lidt vanilie. Heri blandende jeg frosne hindbær og frosne blåbær og toppede hele herligheden med masser af mørk chokolade. MUMS! (ja den smagte også rigtig godt, da jeg lavede den igen halvanden time senere...)

Nå men nu til madpakken; Et wrap med fyld. Okey det er sådan set en af de hurtige løsninger og måske knap så mondæn...men den kræver til gengæld et minimum af forberedelse, og smager skønt og er en fin afveksling til rugbrødsmadder. Og nu skal madblogs jo ikke altid handle om store, flotte anretninger og kreationer... Der er ligeså mange måltider der bare skal overstås, hurtigt og uden alt for meget bøvl... Men derfor kan man jo godt gi den en lillebitte ekstra skalle og kræse lidt for det - også selvom det bare er en madpakke til en helt almindelig tirsdag :-)
Hvide bønner + ingredienser til dressingen.

Inden wrap'et skal rulles sammen

To halve wraps klar til at blive pakket

Yndlings-sennep :-) (som jeg bruger til bollerne på billedet herunder)

To hjemmebagte boller med hjemmelavede kyllinge/broccoli-deller, sennep, dressing, salat, krydderurter og rød peber. Så er der lige en bolle til om formiddagen og om eftermiddagen.


Mit wrap består af nogle af de hvide bønner, som jeg kogte forleden. De blev vendt i en dressing lavet lidt ala den jeg fik til aftensmaden, blot med hytteost istedet for græsk yoghurt. I wrappet kom jeg salat, peberfrugter, tomater (eller hva man nu har liggende/kan li) og så fyldet. Det skifter iøvrigt hver dag...Tun/æg, hellefisk, laks, falafler, stegt kylling, feta/spinat. Det kan man gøre lige som man har lyst til. Så skal den bare rulles forholdsvis hårdt sammen og pakkes. Et styks madpakke. De to boller på billedet ovenover gir vel sig selv :-)

Igår fik jeg også lavet nogle dadel-mandel-barer med chokolade og kokos. Dem opbevarer jeg i en lufttæt boks i køleskabet og snupper så en med hver dag, så længe de varer... Opskriften findes iøvrigt lige her.

De færdige dadel/mandelbarer (som iøvrigt blev lavet klokken 23:30 - og jeg synes lissom at det var for tidligt at gå i seng og for sent til bagværk - et fint lille kompromis at lave de hersens barer)

Færdigpakkede i husholdningsfilm og klar til at komme i køleskabet

Den færdige madpakke med wrap'et, to boller, lidt gnavegrønt, en muffin og en dadelbar :-)

Det her var så en mulig madpakke-løsning for mig. Jeg vil blogge flere madpakke-muligheder i dagene der kommer :-) Og forresten så er jeg mega-møg-total-over-træt af poser, stantiol, husholdningsfilm, plastikbøtter og madkasser. Og det har jeg tænkt mig, at gøre noget ved. Så hæng på og se løsningen ganske snart... (uhh en lille cliffhanger til den trofaste blog-læser - hehe)
Masser af grønne hilsner og god karma herfra :-)

6 kommentarer:

  1. Mmm... nu er der godt nok flere timer til, at jeg skal have frokost, men jeg er allerede sulten efter at have set alle de lækre retter!

    Tillykke til kæresten - skidegodt gået :-)

    SvarSlet
  2. jeg blir hængende ;-)

    Jeg bagte faktisk også pandekager omkring kl 23 igår aftes...

    SvarSlet
  3. nårh ja, tillykke med ham, han er da super sej!

    SvarSlet
  4. Hejsa Piskeriset: Ja jeg er også bare stolt af kæresten - det der sku godt gået... Nu er det snart frokost-tid for mig her på læsesalen - så skal jeg ha mig mit wrap :-) Kh. Green-girl

    SvarSlet
  5. Hejsa Pernille: uh-ha - pandekager er som sendt fra oven...dem kan man ikke få for mange af... Har faktisk en ny opskrift i baghånden på pandekager med chokolade-stykker :-) Den skal nok dukke op på bloggen en dag i nærmest fremtid :-)

    SvarSlet
  6. Wow, tillykke med kærestens pris!

    Uhm, det ser godt ud det hele. Du laver mad lige efter mit hovede :-)

    Hvilken græsk yoghurt bruger du?

    Glad sommerhilsen
    Malou

    SvarSlet