mandag den 27. juli 2009

En tur i skoven og i øko-haven

Så er weekenden slut og jeg sidder atter på læsesalen og skriver på mit speciale. Jeg har iøvrigt passeret en milepæl; nu har jeg nemlig skrevet 60 sider, hvilket er minimumskravet...Yes! Men jeg regner nu med at skriver omkring 70 sider alt-i-alt.

Weekenden gik iøvrigt fremragende hjemme hos de grønne forældre. Vi fik masser af god mad og vi kom sandelig også en tur i den økologiske have, hvilket var knaldhyggeligt. Vi havde lækre madpakker med og selvfølgelig også min lillesøsters gravhund. Mine forældres to hunde måtte desværre blive derhjemme, for der var ikke plads til dem i bilen...
Mine forældre havde været kreative i køkkenet, til vi skulle komme; de trakterede med hjemmelavet pizza og mascarpone-butterbeans-suppe. Til dessert var der polsk rabarber-kage og blødende chokoladekager :-) Mums - det er sku skønt at blive kulinarisk forkælet når man er på besøg...

En lille billedeserie af weekenden hos de gamle grønne:

Da vi havde spist fredag aften, kørte vi en tur i skoven

En fredags-aften-gå-tur på "fru haves vej" inden i skoven

En snegl på vejn' er tegn på regn'....

Green-girls halvvåde Jako-Form

Et kig ind i den dystre del af skoven

Og en lidt mere idyllisk sti

Sådan ser man ud, når man er en halvvåd hund, der har brugt temmelig lang tid på at grave sig et rimeligt stort hul uden i græsplænen, og nu gerne vil tilbage ind i huset... til trods for at den godt véd, at det blir svært at få adgang til de bonede gulve med sine beskidte poter og jord-smudsede snude...
Please -let me in... I'll be good - I swear!!!

En knap så våd hund er med på tur i den økologiske have
Yes - jeg vil have spiselige blomster ude i kolonihaven - det er helt sikkert mit næste projekt

Røde ribs, som vi spiste af ude i den økologiske have :-)

Nu vil jeg videre med specialet - ha' en fin dag og nyd ugen der venter forude :-)

4 kommentarer:

  1. Uhm, i forstår at spise godt:)
    Jeg har sået blomsterkarse i kolonihaven, de er spiselige og kommer med gule og orange blomster. jeg fik sået dem lidt sent, men de ser nu ud til at komme rigtig fint!

    SvarSlet
  2. Hvor dejligt at de kan nusse om jer - skøn tur I har været på :-)

    SvarSlet
  3. hej ven

    Hvilket skønt indlæg, og dejlige billeder, og tak for en skøøøn weekend, og tak for dejlig mad søndag aften....du er bare så god til at kokkerere;o)

    SvarSlet
  4. Heysa Miss-muffin: det lyder rigtig fint med blomsterkarse...tror du, at det er for sent hvis jeg såer noget nu eller ? Det ser bare så fint ud ovenpå salater og lignende...
    Knus herfra

    SvarSlet