onsdag den 8. juli 2009

Quorn til aftensmad & Wraps til frokost

Okey - først og fremmest; hvor ofte er det nu liiiige, man kan lave et blog-indlæg hvor to af overskriftes bærende og meningsfyldte substantiver starter med henholdsvis Q og W ? det er sku da meget godt gået....Okey - sprog-nørden har talt!!
Videre.
Mad.
Forleden lavede jeg quorn til aftensmad. Det er et vegetariske alternativ til både kylling og oksekød. Det fås i mange forskellige varianter og jeg synes det meste af det smager rigtig godt. Jeg havde købt en pakke med to gordon bleu-agtige schnitzler med ost og soltørrede tomater i midten. Hertil fik vi salat og hjemmelavet kartoffelsalat af nye kartofler fra haven (men minus purløg, da jeg havde glemt at få fat i noget...øv-bøv) Nå men det var en vellykket og meget hurtig-tilberedt aftensmad. Og kæresten som ellers er en glad kødspiser, synes også at quorn-schnitzlerne smagte super godt.

aftensmad i det gule hus

Quorn-schnitzel med kartoffelsalat og almindelig salat


Madpakken til idag ligner sku den fra igår en hel del, bortset fra at dagens wrap er med tun og hytteost. Og min manglende fornyelse skyldes selvfølgelig udelukkende af jeg først havde fri fra arbejde klokken 22:00 igår aftes....! Og modsat så mange andre aftener, så stod madlavning/tilberedning absolut ikke øverst på min to-do-liste... Så derfor blev det til endnu et wrap (men de er nu altså også knald-go'e de wraps....)

tun, hytteost og masser af rucola, rød snack-peber og tomater

Kan I få øje på fyldet? (ahh jeg muntrer mig med makro-indstillingerne og den gigantiske papparazie-linse på kameraet)

Thats all folks!

6 kommentarer:

  1. Kan du så også lokkes til at lave et indlæg med bogstavet 'x'? :-P

    Det ser godt ud. Jeg har hørt om quorn før, men har ikke fået prøvet det endnu. Købte du dit i Irma?

    SvarSlet
  2. Hejsa Piskeriset: Ja jeg købte det i Irma. Men man kan også købe Quorn i kvickly extra.
    Hmm...et bogindlæg med X - den var straks sværere :-p

    Håber du har fundet de manglende sider i din bog andetsteds...det er da godt nok ærgelig at blive afbrudt midt i en læseoplevelsen af manglende sider...
    Ha en skøn dag. Hilsner herfra

    SvarSlet
  3. Betragt x'et som en udfordring! :-D

    Mja - nu læste jeg videre og har selvfølgelig opdaget, at der sker noget ret vigtigt på de 35 sider, jeg mangler - typisk! Nå, men jeg læser den i hvert fald færdig, og så må jeg få svar på hullerne i historien via et bogforum eller noget i den stil.

    SvarSlet
  4. Det med bogstaverne var også det første jeg tænkte på - og så ser det jo bare knald-lækkert ud - dine mennesker er heldige at blive inviteret på middag hos dig. uuuhmnn

    SvarSlet
  5. Hejsa Huset i Hou - ja jeg tror også at familien og veninderne synes det er ganske skønt, at blive inviteret på lækker mad her i det gule hus... Jeg er jo ihvertfald vild med at lave det :-)
    Håber alt er vel hos dig i Hou :-) ha en skøn dag...

    SvarSlet
  6. Heysa Piskeriset... Udfordringen er hermed taget op... One day my friend! Be prepared - one day there will be an X somewhere in here :-P

    SvarSlet