mandag den 10. august 2009

Øko-mad i lange baner

Som sagt så har vi handlet STORT ind af øko-varer her i det gule hus.
Og det gør altså en grøn pige glad, at have et køkken der er fyldt til bristepunktet med varer...
Nå men check lige det her:

Fryseren er nu FYLDT med de hersens vege-deller

Og vi har nu temmelig mange kilo mel af forskellig art...

Bordet med alle herlighederne

Spelt-sticks...Jeg skulle mene at piskeriset ligesom jeg er stor fan af dem her :-)

Økologiske kikærter

12.5 kg hvedemel
Masser af vanilie til alle bage-eksperimenterne...Og så vil jeg prøve at komme vanilie i den næste omgang mandelsmør jeg laver...som er SNART :-)

Total yndlings-linser...

Masser af solsikkekerner til rugbrød og boller :-)

En visuel ode til MAD :-)

8 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor må der være fyldt op i spisekammeret nu :-)
    Hvor fandt du sådan en stor pose Aurion-mel?

    SvarSlet
  2. det var vildt! men det er SÅ fedt at ha et fyldt forråd, hvor har I købt ind henne?

    SvarSlet
  3. Jeg sidder og bliver ganske misundelig !!!
    Og glad på dine vegne :-)

    SvarSlet
  4. Wauw! Det er et imponerende syn - og meget inspirerende. Jeg tror faktisk, at jeg vil prøve de vege-burgers, du har skrevet om tidligere (selvom jeg nu er meget glad for kød :)).

    Er det ét sted, I handler ind henne, eller skal I i flere specialbutikker? Jeg er stødt på et lille økologisk supermarked tæt på Valby station, som jeg rigtig gerne vil tage en solid shoppetur i, men det bliver nok først til september, når jeg starter til kickboxing igen og derfor lige kommer forbi.

    SvarSlet
  5. hej ven

    jeg sidder lige og kigger på alle dine billeder, og kigger så lige i mine egne skabe og nynner stille med på oden til økomad....det er bare så skønt med dejlige økovarer, jeg bagte lige et par rugbrød igår...ha det godt håber det snart lakker mod enden med dit speciale
    knus

    SvarSlet
  6. Sikke en masse skønne kommentarer :-) Vi har handlet ind hos et engros-firma der hedder BIOGAN. (de har en hjemmeside) Man skal have et CVR-nummer og købe ind for minimun nogle tusinde kroner...Vi er to par der køber sammen. Det er simpelthen skønt at have skabene fyldt op :-)
    Og så skulle jeg lige hilse og sige at halvanden stang økologisk vanilie til et helt glas mandelsmør (lavet af ca. 250 gram mandler) smager total genialt :-) Ja-ja...jeg lavede mere mandel-smør igen igår...
    Håber I alle får en skøn dag. Knus herfra Århus

    SvarSlet
  7. Du har da givet den jätte gas der i økosektoren -Jeg er godt nok imponeret!

    SvarSlet
  8. OMG! Sikke en masse gode sager! Jeg har en veninde med et CVR-nummer som jeg liiiiiiige skal ha´ en snak med :-)

    SvarSlet