torsdag den 6. august 2009

Studenter-mix & En anti-staniol-kampagne

Som lovet kommer hermed en introduktion til en fantastisk snack-ide :-) Noget af det 'sværeste' ved en madpakke, er at få den til at blive ved med at være spændende og lækker...Det sætter jo unægteligt sine begrænsninger, når det både skal kunne pakkes forholdsvis let. Det skal også kunne spises koldt. Og så skal det jo netop ikke være en konstant gentagelse af det samme repetoire hver dag og hver uge... Så without further ado: DGP-mix:

Ingredienserne :-) Og her er det jo altså kun fantasien der sætter grænser

Jeg fandt faktisk denne hersens gamle kending nede i helsebixen - tørret ananas! Jeg købte dem dog et par dage efter jeg havde lavet DGP-mixen, så de kommer først med næste gang :-) Men de smager super godt og så er de uden al det sukker, der normalt tilsættes tørret frugt

De ristede mandler - har lige fået ca. 5 min på en tør pande

Fignerne bliver skåret i mindre stykker

Fandt også lige nogle økologisk spelt-sticks med sesam, salt og kommen. Dem knækkede jeg over i mindre dele, inden de kom i blandingen

Den færdige studen...øhh DGP-mix :-)

Og pakket i små poser, klar til at tage med på læsesalen. Eller til stranden. Eller på flyturen. Eller i tasken til når sulten melder sig. Eller til ungerne i børnehaven. Eller....

Alle ingredienserne er økologiske og jeg tvivler meget på at man kan finde et så billigt, lækkert og økologisk produkt out-there!!

Men som sagt er det her mest til mig. For kæresten kan bare ikke lide al det der tørrede frugt. Så herunder ses hvordan jeg lavede en anden version til ham. Og denne her udgave vil jeg nok nærmere betegne som en dekonstrueret dadelkugle end en egentlig studentermix...Så'en cirka ihvertfald :-)

Ingredienserne til kærestens udgave (ja det er m&m'er der har sneget sig med ind - hehe!)

Mandlerne er blevet ristet og det hele er blandet sammen


Og de færdige poser i varierende størrelser - alt afhængig af hvor sulten man er :-)
Men jeg lovede jo også at samle op på den lille cliffhanger jeg har haft hængende... Jo altså, jeg er sku led og ked af alt det staniol, plastikposer og whatnot som man får brugt når man laver madpakker...Nu ved jeg godt at mit nye koncept ovenover giver et stort forbrug af de dersens små plastik-poser. Men de blir altså også brugt mere end en gang... men altså ultimativt ville det sku være lækkert, hvis der fandtes noget ala det her eller det her. Altså hvis man kunne købe noget i stil med det her i DK. Eller selv kunne lave. Jeg mener; en eller anden stof-ting der er foret med noget plastik på indersiden, sådan at man fx. kunne have en bolle eller en klap-sammen deri, og så bare kunne vaske den om aftenen derhjemme og bruge den igen og igen, ligesom på de to ovennævnte links. Er der nogen af jer derude, der kender til et koncept som dette herhjemme? Eller? Jeg overvejer sku at finde en eller anden kreativ stakkel og få vedkommende til at sy mig sådan nogle mad-poser...
Så værs'go at gå igang med en hjerne-storm og meld gerne tilbage med gode ideer til hvordan man kommer alt det staniol til livs!
Grønne hilsner herfra smilets by hvor himlen er blå, solen skinner og jeg sidder bag nedrullede gardiner på læsesalen...hmm....der er en sær dissonans i det jeg netop skrev der...Nå men livet er stadig skønt og nu vil jeg have mig dagens første portion DGP-mix :-) hehe!!

3 kommentarer:

  1. De der spelt-sticks er nemlig rigtig, rigtig gode! Og fin idé med 'hjemmeblandingen' - jeg gnækkede lidt, da jeg så kærestens choko-variant ;-)

    Har du så planer om at gå helt amok i køkkenet, når specialet er afleveret, eller skal du slappe helt af?

    SvarSlet
  2. Dødsmarte poser - dem har jeg aldrig set i DK! Dog har mine unger nogle smarte madpakkeposer fra gamleskole.dk, som endvidere holder maden kold i 4 timer! Jeg bruger KUN stanniol til kød der skal hvile, ellers er det små bøtter og madpapir samt film! Og så kan jeg kun anbefale brødposer fra bettys.dk, som er supergode til rug- og franskbrød!

    SvarSlet
  3. Hejsa Signe. Jeps de er nemlig mega smarte de dersens poser... Jeg synes bestemt også at de to links du henviser til er interessante - faktisk kender jeg godt bettys.dk og har haft hendes brød-poser i kikkerten i nogen tid. Jeg tror sku at jeg køber mig en af de der termo-poser fra gamleskole.dk - de virker også rigtig smarte :-) Tusind tak for input :-) Go weekend. Knus herfra

    SvarSlet