tirsdag den 15. september 2009

Iskaffe, årstiderne & en vinder

Nu er "spare-konkurrencen" jo slut og det svimlende antal af 5 deltagere havde muligheden for at få fingrene i de fine snack-taxi's :-)
Jeg synes sku at alle fem spare-forslag var fine, så jeg har udvalgt én efter tilfældigheds-princippet - hvilket simpelthen vil sige, at jeg fandt en "random-search" maskine på nettet, som jeg fik til at udvælge een af de fem kommentarer....og så tog jeg et billede af processen, så det er gået rigtig for sig :-) Nummer tre af kommentarerne har vundet - så jeg skal bare have din mailadresse og så får jeg din adresse... Og ellers så siger jeg bare tusind tak for alle de gode spare-tips... I kan jo alle læse dem i kommentarfeltet til det forrige blogindlæg ;-)

Idag skinner solen - hvilket har resulteret i en sand overflod af frappe'er - hvilket er det sammen som iskaffe :-) Mums hvor smager det bare super lækkert - kæresten og jeg drak masser af dem i grækenland og da vi kom hjem smuttede jeg fluks ned i byen og investerede (man kan jo så diskutere om det er en investering eller blot et forbrugskøb...hmm...) i en mælkeskummer/frappe-frembringer :-) Så nu kan jeg lave iskaffe på den helt autentiske græske måde :-)
Det nødvendige udstyr :-)

Og det piskes kaffe-skum

Fremgangsmåden er sådan set ganske enkel: 2 teske neskaffe kommes i et højt glas + en lille smule vand. Dette piskes til skum med det lille tekniske vidunder...Skummet fylder ret meget - cirka halvdelen af glasset. Herefter kommes der 4-5 isterninger i, samt mælk & vand & sukker i et selv-valgt målestoksforhold. Jeg kan bedst lide den med lidt mere mælk (eller dvs soyamælk med vanilie-smag) end vand. Og hvis det skal være ekstra dekadent, så skal den have en ordentlig klat vanilieis...Mums!!
Iskold frappé på en solskinsdag :-)

Så er jeg blevet inspireret af klidmosteren; hun får nemlig kasser fra årstiderne...Og fra og med idag gør jeg også det...Vi har bestilt den store mix-kasse samt den blå fiskekasse...Det var sku en super dejlig fornemmelse at åbne døren imorges og så stod der en stor kasse økologiske frugt & grønt, samt en kasse med frisk fisk... Lækkert. Så i aften skal vi have multefileter - det har jeg aldrig smagt før, så det glæder jeg mig til...

Ha en dejlig dag og nyd nu at solen skinner :-) Og tak for de fine sparetips - håber at alle vil kigge forbi kommentarfeltet og lure nogle af tipsene af... Glade & grønne hilsner herfra det gule hus :-)

3 kommentarer:

  1. Weeeeeeeeeeeeeeeee...... Så må det være mig der er den heldige vinder.... Ihhh altså :) Glæææder mig til at bruge den fine gave.... Min mailadr. sullebob00@hotmail.com

    Kh Helena

    SvarSlet
  2. Hejsa Helena.
    Tak for dit fine spare-tip - Jeg skriver til dig over mail, og så skulle der gerne snart være to snack-taxis på vej til dig... Knus herfra det gule hus

    SvarSlet
  3. Normalt er jeg ikke til kaffe, men jeg så for nylig en opskrift på frappe, som jeg meget seriøst overvejer at prøve, for den lød simpelthen så lækker! Og med de billeder, du lige har lagt op, så sidder jeg bare og bliver endnu mere lækker-tørstig! :-D

    SvarSlet