lørdag den 12. september 2009

Snack-taxi :-)

Yeah...Nu kan man vinde noget her på bloggen :-)
Jeg har fået et snack-taxi-sæt fra dem her. Jeg har tidligere linket til deres side og nu udlover jeg så dette lækre madpakke-sæt så her på bloggen...Mad-poserne er lavet af bomuld på ydersiden og phtalat-fri polyurethan på indersiden. Der kan kommes al slags mad i poserne, både koldt og varmt, og efter brug kan poserne så vaskes under rindende vand og eller kommes i vaskemaskinen.
Jeg synes poserne er super-snarte og man kan helt sikkert spare miljøet og sin egen pengepung en del ved at skære ned på forbruget af plastik-poser og staniol. For at få fingrene i disse to lækre "snack-taxi's" skal man blot skrive en kommentar til dette blog-indlæg med sit bedste spare-tip. Tippet kan enten være penge-besparende eller tids-besparende, eller noget helt tredje..."konkurrencen" løber indtil tirsdag klokken 12:00, og The Lucky One vil så få tilsendt en pakke herfra green-girl med de to smarte mad-poser :-)
Det er dette sæt snack-taxis der er udloddet her på bloggen

Som sagt så er jeg kommet hjem fra Grækenland, hvor vi hyggede os ganske bravt med masser af afslapning, gåture, læsning, snorkling og solbadning :-) Det var skønt, at få noget velfortjent ferie efter et halvt års speciale-skrivning... Men nu er både specialet og ferien til en side og jeg er atter igang herhjemme i det gule hus... På mad-fronten er der et par nye spændende tiltag, som jeg glæder mig til at få på bloggen... Så de næste ugers tid, skal nok blive interessante :-)

Ellers er alt vel. Lillesøsteren har termin om 7 dage, så der ankommer min nye lille nevø...Og så har Det Grønne Ophav valgt at købe, ikke blot én, men hele to skiferier med kun tre ugers mellemrum mellem de to ferier... Det er vist noget med vin, mad og ski for folk +50 :-) Godt for dem! Det der med sne og kulde er altså ikk lige noget for mig...ihvertfald ikke hvad angår ferier, der foretrækker jeg at kunne ligge ved stranden og læse en hulens masse bøger og bare nyde varmen og solen.... Men for at det ikke skal være løgn, så har kæresten og jeg lige købt endnu en sæson nede i vinterbade-klubben :-) Så nu venter der endnu et efterår & vinter med nøgenbadning i Jomsborg Vinterbadeklub... Uha det er bare så skønt at kommer derned og få det kolde gys, og bagefter ind i saunaen og sidde og svede :-)
Nå men det var lige en lille up-date herfra - jeg glæder mig til at læse alle de gode spare-tips (hvad enten det er penge, mad, tid, CO2 eller knofedt man kan spare....)
Ha en fantastisk dejlig weekend.
Kh. Greengirl

6 kommentarer:

  1. Sparetips - hvilken udfordring :-)
    Jeg gad nok godt lige vinde de der lækre poser, de har en noget federe signalværdi end Tupperware...
    Når vi får kylling, køber jeg altid en hel og parterer den - ryggen og vingespidserne smider jeg så i fryseren i en pose påskrevet kyllingerester.Hvis jeg har fået købt en selleri med top eller fået en fennikel med top fra årstiderne, smider jeg ligeledes toppen i fryseren efter en grundig rengøring. I løbet af nogle måneder har jeg så nok til at jeg kan koge den lækreste hønsefond - helt gratis!

    SvarSlet
  2. Sparetip? *lægger lige hovedet i blød*

    Jeg udbløder og koger både kikærter og forskellige slags bønner. De bliver indfrosset i poser med et lag hvor luften efterfølgende suges ud. Det giver nogle flade 'plader' som ikke fylder meget i fryseren. Så kan man nemt og hurtigt tage den mængde op man lige skal bruge til hummus, salat eller gryderetter.

    Jeg gemmer også persillestilke, fennikel stumper og andre grøntsagsrester i fryseren. Når jeg så skal koge en kylling til suppe, kan jeg komme alle de rare sager med i gryden.

    Du må også ha´ en fantastisk dejlig weekend :-)

    SvarSlet
  3. Hej søde grønne pige...
    Fedt med en konkurrence, jeg ELSKER konkurrencer...
    Hvad angår sparetips har jeg MANGE, for man kan jo i realiteten spare på ALT, lige fra skridt på en dovendag, til co2 udslip til mad til penge... you name it...
    Nå men skal jeg komme med det allerbedste sparetip, så må det være at vi alle og især os herhjemme, skal være bedre til at udnytte det vi handler ind, og altså bruge AL den mad vi har i huset, før vi handler igen, dvs. bruge rester fra aftensmaden til maden dagen efter, udnytter lidt for tørt brød til øllebrød, bruge lidt for gammel mælk/yoghurt i boller og brød. På den måde sparer man penge på at handle ind, man spare benzin/co2 på at køre til forretningen og handle i tide/utide, man spare mad og man spare emballage til forbrænding fra alt for meget og overskydende madvare. Det var dagens sparetips herfra; opsummering:
    SPIS HVAD I ALLEREDE HAR KØBT IND, FØR I KØBER MERE!

    Kh Helena, Horsens

    SvarSlet
  4. - Glemte lige at tilføje mit sparetips:

    Man sparer selvfølgelig også penge ved at udnytte madvarene. På den måde kan man også arbejde mindre, og dermed få tid til selv at lave al sin mad.... Ja der er hele tiden noget at spare ved at udnytte mit sparetip :)

    Ha' en fantatisk dejlig lørdag!

    Kh Helena fra Horsens (igen)

    SvarSlet
  5. Lyder som i har haft en dejlig ferie- jeg er slet ikke misundelig:)

    Jeg har 2 tips:
    1: Lav en plan over ugens måltider, så du har et overblik over hvad du skal bruge. Fx vil det være smart, hvis du bestemmer dig for at i skal have bagte rodfrugter mandag. Så kan resterne fx bruges i en kødsauce onsdag og i en tærte fredag, så man er sikker på at få brugt noget af alt det man køber ind.

    2: Mange har kun den lille boksfryser over køleskabet og det kan være frygteligt besværligt at have plads. Når jeg har fx kogt suppe, æblemos eller har en rest tomatsauce der skal fryses, så sætter jeg posen med indholdet ned i en halv, rengjort mælkekarton. Dvs. at alt fryses som små firkanter og derfor er meget nemmere at stable.

    Håber det kan bruges.

    Knus

    SvarSlet
  6. Køb kun det der står på indkøbssedlen.

    Der kan selvfølgeligt ligge mange fornuftige overvejelser i hvad man skriver PÅ sedlen, men mit allerbedste sparetip er at undgå impuls-madindkøb, ofte vil det også have en positiv effekt på mængden af mad der skal smides ud ;-)

    SvarSlet